Torry tar en titt inn i fremtiden

Skrevet av | 02. februar 2018 | Ukategorisert | Ingen kommentarer

Få kan nok stille opp mot Torry Pedersen når det kommer til kunnskap om media. Som tidligere ansvarlig redaktør for VG, og nå i en direktørstilling hos Schibsted, har han både faglig tyngde og erfaringer innenfor medieutvikling. Det er også det som står på menyen når han intervjues på åpen scene av Ingeborg Volan. Som en smakebit på kvelden, ga vi Pedersen tre spørsmål å svare på.

Hva tror du media må gjøre framover?
Omfavne den digitale utviklingen. Nye forretningsmodeller må utvikles og organisasjonen må ha et skarpt digitalt fokus.

Hva mener du når du snakker om et skarpt digitalt fokus?
– Med digitalt fokus mener jeg at det er det som tjener den digitale delen av forretningen som må ha forrang. De aller fleste norske medier er hybrider i den forstand at de har både analoge og digitale tilbud.

Tror du papiravisene overlever de neste årene?
– De aller nærmeste årene ja. Men fra 2020 tror jeg vi vil se frafall.

Utvikling eller død: Slik var det, og slik blir det. Torry Pedersen fra Schibsted kikker i spåkula. Fredag i Hell Congress Hall 2 kl. 1800

Legg igjen en kommentar